Met de Kanjerles van vandaag zijn we eerst verder gegaan met het verhaal.
Max vertelde op school dat hij de grote zee-arenden had gesproken en de kinderen in de klas geloofden hem niet. Hier hebben we in de klas over gesproken; hoe voel je je als iemand je niet geloofd? En wat doe je dan?
Ook hebben we het gehad over afspraken maken en je hieraan houden. Wanneer je bijvoorbeeld met iemand afspreekt om te spelen, is het niet leuk als je vervolgens met iemand anders gaat spelen. Ook hierbij hebben we besproken hoe je je dan voelt en wat je op dat moment dan kunt doen. We kwamen erachter dat je dan niet echt een goede vriend bent.
Tot slot hebben we het in de kanjerkring gehad over het verschil tussen jokken/liegen en fantaseren. Beiden hebben we uitgeprobeerd en we kwamen erachter dat er verschillen tussen beiden zit.
Daarna was het tijd voor de doe-opdracht. De kinderen moesten zichzelf inkleuren met de kleuren van de kanjerpetten. Veel kinderen vertelden dat ze alle petten wel vaak op hebben (bijvoorbeeld de wit met rode pet; dan maak je leuke grapjes, of de wit met gele pet; dan help je andere kinderen of de wit met zwarte pet; dan ben je een goede leider). We hebben herhaald dat het wel belangrijk is dat je altijd de witte pet (in combinatie met een andere kleur) op hebt, want dan ben je te vertrouwen. De kinderen hebben hun eigen tekening mee. Herkent u uw kind in de tekening?
We hebben afgesloten met 2 kanjerspellen; vervoer de ballon zonder die aan te raken met handen en daarna in een kring je been omhoog doen; leun op elkaar en probeer niet te vallen.